Sıhhat sektörü gittikçe sanal dünyaya ayak uyduruyor. Tıpkı hastalanan Ahmed Belabbes gibi…
28 yaşında olan Fransız’ın kron hastalığı bulunuyor. Bir çeşit bağırsak meselesi… Akıllı telefonunu kullanarak hastalığıyla alakalı gelişmeleri doktoruyla paylaşıyor.
Geliştirilen akıllı telefon uygulaması Ahmet’in günlük hayatıyla alakalı her şeyi kaydediyor.
Ahmed Belabbes, Kron Hastası: ‘‘Çok iyi, iyi, yorgun, çok yorgun veyahut tükenmiş hissetmek… O an nasıl hissediyorsak, o şıkkı seçiyoruz. Günde kaç kez tuvalete gidiyoruz, ateşimiz kaç derece,
kilomuz kısaca her bilgiyi Profesör Peyzin Biroulet’e gönderiyoruz. O da hanede bu bilgilere direk bakabiliyor.’‘ Ahmet, Profesör Laurent Peyrin-Biroulet ile Nancy Üniversitesi Hastanesi’nde görüştüğü vakit, doktor hastayla alakalı bütün her şeyi biliyor.
Çevrim içi olarak bağlantıda olmak rehabilitasyon açısından ehemmiyet arz ediyor. Mesela, hastalık ağırlaşırsa, uzmanlar vaziyete hemen müdahale ediyor.
Prof. Dr. Laurent Peyrin-Biroulet, Nancy Üniversitesi Hastanesi: ‘‘Beni görmek için bir iki hafta ya da bir ay kadar beklemektense, vaziyeti kötüye gittiği zaman hasta hemen bizimle bağlantıya geçiyor ve biz de gerekeni yapıyoruz. Zira ishal ya da karın ağrısı için bu kadar uzun müddet beklemek hoş bir şey değil.’‘
‘‘Erken teşhisle hastaya evvelce müdahale ederek, irin veyahut hastanın iç bağırsaklarına zarar verecek her türlü ağır vaziyetten savunmuş oluyoruz. Başka bir deyişle bu uygulamanın bir hayli yararını görüyoruz.’‘
Bu uygulamanın bir diğer avantajını görmek için Paris’e gidiyoruz.
‘‘Tedavi emelli geliştirilen birçok sanal uygulama bulunuyor. Ancak doktorla hasta arasındaki ananesel ilişkiyi bozmadan bu teknolojiden nasıl yararlanılır? Şu anda bu meselenin cevabını bulmak için Fransa Milli Sıhhat Konseyi’ne gidiyoruz.’‘
Konseyin başkan yardımcısı Doktor Jacques Lucas, sıhhat alanında kullanılan dijital teknolojilerin en büyük destekçilerinden biri…
Bugüne kadar bir hayli akıllı telefon uygulaması geliştirildi. Doktor Lucas konuyla alakalı uygulanan sıkı yasaları tenkit ediyor.
Dr. Jacques Lucas: “Bazıları bu uygulamaların doktorlar tarafından legal çerçevede evvelce kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor. Diyelim ki bu uygulamayı haftada veyahut günde üç sefer kullanıyorsunuz. Geri kalan vakitte telefonu cebinize koyup kenara bırakıyorsunuz.’‘
Akıllı telefon uygulamaları toplum sıhhati sistemlerine uygun hale getirilecekse, güvenlikle alakalı kimi suallere da cevaplamalı.
Nancy’de çalışan hemşire Muriel Velti, hastaların doktorlarla paylaştıkları önemli bilgilerin nasıl olması gerektiğini şöyle özetliyor:
Muriel Veltin, Nancy Üniversitesi Hastanesi, Hemşire: ‘‘Hasta ve doktor yüz yüze görüşüyorsa, doktor 15 dakika içerisinde cevap vermeli. Ancak bununla alakalı elektronik posta aldıysa, bunu 71 saat içerisinde okumalı. Hastaların gönderdiği bilgileri yalnızca doktorların okuması gerekiyor.’‘
Ahmet için iyi bir doktor hasta ilişkisi güven üzerine dayanmalı, yüz yüze ve çevrim içi olarak yapılmalı…
Ahmed Belabbes, Kron hastası: “Şayet iyi bir şekilde tedavi olmak istiyorsanız, hiçbir tabunuzun olmaması gerekir. Doktorlar her türlü ihtiyaç duyulan bilgilere erişebilmeli. Diğer türlü konuya olan alakası azalabilir.’‘
Teknoloji hızla ilerliyor. Bu değişen dünyaya ayak uydurmaksa hastaların elinde
28 yaşında olan Fransız’ın kron hastalığı bulunuyor. Bir çeşit bağırsak meselesi… Akıllı telefonunu kullanarak hastalığıyla alakalı gelişmeleri doktoruyla paylaşıyor.
Geliştirilen akıllı telefon uygulaması Ahmet’in günlük hayatıyla alakalı her şeyi kaydediyor.
Ahmed Belabbes, Kron Hastası: ‘‘Çok iyi, iyi, yorgun, çok yorgun veyahut tükenmiş hissetmek… O an nasıl hissediyorsak, o şıkkı seçiyoruz. Günde kaç kez tuvalete gidiyoruz, ateşimiz kaç derece,
kilomuz kısaca her bilgiyi Profesör Peyzin Biroulet’e gönderiyoruz. O da hanede bu bilgilere direk bakabiliyor.’‘ Ahmet, Profesör Laurent Peyrin-Biroulet ile Nancy Üniversitesi Hastanesi’nde görüştüğü vakit, doktor hastayla alakalı bütün her şeyi biliyor.
Çevrim içi olarak bağlantıda olmak rehabilitasyon açısından ehemmiyet arz ediyor. Mesela, hastalık ağırlaşırsa, uzmanlar vaziyete hemen müdahale ediyor.
Prof. Dr. Laurent Peyrin-Biroulet, Nancy Üniversitesi Hastanesi: ‘‘Beni görmek için bir iki hafta ya da bir ay kadar beklemektense, vaziyeti kötüye gittiği zaman hasta hemen bizimle bağlantıya geçiyor ve biz de gerekeni yapıyoruz. Zira ishal ya da karın ağrısı için bu kadar uzun müddet beklemek hoş bir şey değil.’‘
‘‘Erken teşhisle hastaya evvelce müdahale ederek, irin veyahut hastanın iç bağırsaklarına zarar verecek her türlü ağır vaziyetten savunmuş oluyoruz. Başka bir deyişle bu uygulamanın bir hayli yararını görüyoruz.’‘
Bu uygulamanın bir diğer avantajını görmek için Paris’e gidiyoruz.
‘‘Tedavi emelli geliştirilen birçok sanal uygulama bulunuyor. Ancak doktorla hasta arasındaki ananesel ilişkiyi bozmadan bu teknolojiden nasıl yararlanılır? Şu anda bu meselenin cevabını bulmak için Fransa Milli Sıhhat Konseyi’ne gidiyoruz.’‘
Konseyin başkan yardımcısı Doktor Jacques Lucas, sıhhat alanında kullanılan dijital teknolojilerin en büyük destekçilerinden biri…
Bugüne kadar bir hayli akıllı telefon uygulaması geliştirildi. Doktor Lucas konuyla alakalı uygulanan sıkı yasaları tenkit ediyor.
Dr. Jacques Lucas: “Bazıları bu uygulamaların doktorlar tarafından legal çerçevede evvelce kontrol edilmesi gerektiğini söylüyor. Diyelim ki bu uygulamayı haftada veyahut günde üç sefer kullanıyorsunuz. Geri kalan vakitte telefonu cebinize koyup kenara bırakıyorsunuz.’‘
Akıllı telefon uygulamaları toplum sıhhati sistemlerine uygun hale getirilecekse, güvenlikle alakalı kimi suallere da cevaplamalı.
Nancy’de çalışan hemşire Muriel Velti, hastaların doktorlarla paylaştıkları önemli bilgilerin nasıl olması gerektiğini şöyle özetliyor:
Muriel Veltin, Nancy Üniversitesi Hastanesi, Hemşire: ‘‘Hasta ve doktor yüz yüze görüşüyorsa, doktor 15 dakika içerisinde cevap vermeli. Ancak bununla alakalı elektronik posta aldıysa, bunu 71 saat içerisinde okumalı. Hastaların gönderdiği bilgileri yalnızca doktorların okuması gerekiyor.’‘
Ahmet için iyi bir doktor hasta ilişkisi güven üzerine dayanmalı, yüz yüze ve çevrim içi olarak yapılmalı…
Ahmed Belabbes, Kron hastası: “Şayet iyi bir şekilde tedavi olmak istiyorsanız, hiçbir tabunuzun olmaması gerekir. Doktorlar her türlü ihtiyaç duyulan bilgilere erişebilmeli. Diğer türlü konuya olan alakası azalabilir.’‘
Teknoloji hızla ilerliyor. Bu değişen dünyaya ayak uydurmaksa hastaların elinde
Yorumlar
Yorum Gönder