İngiltere'deki Yollar Yakın Zamanda Elektrikli Araçlara Enerji Sağlayacak

11 Ağustosta İngiltere başbakanı, süper düşük emisyon yapan araçların üstünden geçerken onlara güç sağlayabilecek yeni bir yol teknolojisinin tecrübelerine başlanacağını izah etti. Highways England (İngiltere Otobanları) müessesesinin yürüteceği “kablosuz dinamik güç transferi teknolojileri” fizibilite testini takiben, 18 aylık bir deneyim süreci olacak. Bu müddet süresince bulunan uygulamanın güvenli ve sağlam çalışıp çalışmadığı ülkenin otobanlarında ve anayollarında test edilecek. Denemeler araçların kablosuz teknolojiyle uyumlu hale getirilmesi ve yolun altına yerleştirilen donanımın otoban koşullarını sağlaması açısından çalışmalar içerek. Highways England ve Eriştirme Bakanının izahlarına göre, denemelerin ayrıntıları başarılı bir şirkettin bulunmasıyla halkla paylaşılacak. Dolu bir benzin deposu ile tahminen 480 kilometre kat edilebilirken, buna benzer bir elektrikli arabanın aküsü kendini 418 km boyunca idare ediyor. Bu durum ve benzin istasyonlarından çok az sayıda elektrikli araç şarj istasyonları sayılarının bulunduğu göz önünde bulundurulduğunda –durumu değiştirmek için hükümetin Yol Yatırım Taktiği dahilinde Highways England otoyollarda yaklaşık her 30 km’de bir takılabilir şarj noktaları kurmayı amaclıyor – hibrit veyahut elektrikli araçları çok fazla kişi seçenek etmiyor.
Projeyle beraber İngiliz başbakanı elektrikli arabaların sayılarını arttırmayı ve bu konuda daha fazla ilerleme kaydetmeyi amaçlıyor. Eriştirme Bakanı Andrew Jones: “Düşük emisyonlu araçların hareket halindeyken şarj edilebilme potansiyeli heyecan verici ihtimaller doğuruyor. Hükümet İngiltere’yi bu teknolojinin ön evrelerinde tutabilmek için önümüzdeki 5 sene boyunca 500 milyon Avro yatırım yapmayı tasarılıyor; bu da sektör de büyümeye ve yeni iş imkanlarına olanak sağlanacak.
Çalışmaların da gösterdiği gibi, yolculukları iyileştirmek ve düşük emisyonlu araçları aileler ve iş etrafları için erişilebilir hale getirmek hesabına yeni seçenekler keşfetmeye devam ediyoruz.”
Bu tecrübe kendi türünde yapılan en geniş çaplı çalışma olabilir; ancak ilk değil. Önceden İngiltere, Milton Keynes’de hareket halinde olmayan araçlar kablosuz olarak yollar üzerindeki tabakalar sayesinde şarj edilmişti. Benzer başka bir çalışmada ise Güney Kore’de, Titreşimde Şekillendirilmiş Manyetik Alan (SMFIR) kullanılarak, 12 km bir yolda elektrikli otobüslerin şarj edilmesi için planlamıştı. Ne var ki, ‘elektrikli otoyol’ çok daha büyük ölçekli ve giderli bir çalışma ve buna kuşkuyla yaklaşan bir kesim var. Mesela, Cardiff Business School’dan Elektrikli Araç Üstünlük Merkezi yöneticisi Dr. Paul Nieuwenhuis akü uygulamalarındaki devam eden ilerlemeleri göz önünde bulundurarak, geliştirilen yeni yol teknolojilerinin gerekliliğini sorgulamakta

Yorumlar